onsdag den 17. april 2013

Oliventræet

Jeg er vild med oliventræet, og har haft rigtig mange af dem. Købt mig fattig i dem i alle str. store som små. Men af en eller anden årsag er det ikke lykkedes mig at holde liv i dem. Har simpelthent ikke kunnet forstå hvorfor. Kender mange som har dem uden problemer hvor de gror fint.
Bare ikke hjemme hos mig ...øv...øv...
Det sidste træ jeg købte var på 130 cm i højden, super flot med en fyldig rund krone. Krydsede fingre og håbede. Men ak..ak det visnede også ned for øjnene af mig...æv..æv...
Lovede mig selv at det skulle være det sidste oliventræs eventyr...
Så resterne af det sørgelige spøgelsestræ, blev sat udenfor midt om vinteren, på vej til lossepladsen. Der stod det så, og blev dækket af sne og frost. Skæbnen ville så at det aldrig nåede at komme afsted til lossepladsen, og da foråret kom, skete det forunderlige. Mit førhen skønne oliventræ begyndte at spirer igen, altså blive fyldt med grønne blade!..?...Hvad skete der lige der?..Nu havde jeg gået og passet og plejet det og lige fedt hjalp det, men da det så blev udsat for snestorm og kulde, så begyndte det pludselig at trives igen.
Jeg forstår det stadig ikke idag, ( har heller ikke specielt "grønne" fingre ) men har nu lært at sætte mine dejlige træer på sommerferie udenfor på terrassen. Der står de så hele foråret og sommeren og kommer først ind når efteråret starter.

Og jeg er lykkelig for nu endelig at have fundet en måde at holde liv i de skønne træer.

Mange oliventræs hilsner
Pernille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar